Always

Jag vill så gärna tro på ett föralltid. Jag vill tro på en evighet. Men jag kan inte låta bli att ifrågasätta. De senaste dagarna har varit turbulenta. Det har varit kaotiskt och jag har påverkats enormt. Så vad gör jag? Jag flyr. Jag gör allt jag kan för att ta mig därifrån. Bort från ön. Bort från folk. Bort från problemen. Och så hoppas jag väl att allt ska lösas - bara jag kommer iväg.

Tji fick jag.

...jag vet inte. Jag har åtminstonde lärt mig en läxa. Oavsett vad så drar man inte. Man gör bara inte det. Fegisar drar och jag tänker fan i mig inte vara en fegis. Sen att det kanske var något jag behövde göra är nog något man måste se förbi ibland. I mitt läge går det inte längre bara att vara egoistisk och tänka på sitt eget bästa. Vi är trots allt snart fyra. Jag har väl bara inte riktigt insett det förens nu.

Och ja. Jag skäms som en hund. Inte bara för det jag gjort utan även att jag svikit. Och sårat. Och egentligen klarar jag inte av att be om ursäkt. Jag hatar att svälja min stolthet och säga förlåt. (trots att jag vet att det är bland det viktigaste i världen).

Det är en egenskap jag inte klarar av med mig själv. Att jag har så jävla svårt att ta kritik. Jag avskyr när människor ska analysera mitt beteende. När andra tycker till om hur jag är och vad jag gör. Då vänder jag varenda tagg som existerar i mig utåt. Och det är klart det är fel. Jag vet det. Klart att jag måste lyssna och ta till mig, precis som alla andra. Jag är inte perfekt trots att jag ibland vill tro det. Jag hissar mer än gärna upp mig själv på en hög pedistal där egna fel och brister inte existerar.

I mitt huvud så anser jag att om du gjort något som jag inte tycker är bra, eller säger något som jag tycker är jävligt dum sagt så har jag rätt att hämnas tillbaka genom att såra dig. Att jag får ett frikort att bete mig förjävligt tillbaka och strunta fullkomligt i dina känslor. Men sen inser jag att det funkar fan inte så. Att man måste stå för konsekvenserna av det som händer. Och i skrivandets stund så inser jag att du har faktiskt bett om ursäkt men det har inte jag.

Så förlåt.
Förlåt för att jag är så jävla dum ibland. Förlåt för att jag bara ser till dina fel och aldrig till mina egna. Förlåt för att jag skäller och skriker när det egentligen är jag som förtjänar det. Förlåt för att jag klagat på att du tagit mig förgivet när det faktiskt är jag som har gjort precis just det, bara räknat med att du ska stå kvar hur jävlig jag än är.

Jag vill att du ska veta att jag älskar dig. Och jag hoppas på att det räcker för nu. Jag lär mig fortfarande att vara två och trots att jag i nuläget är kass på det så kommer jag bli bättre.

Jag ska göra allt jag kan. För alla fyras skull.





Kommentarer
Postat av: Mikaela

Pernilla, jag känner igen mig så väl i allt! Vi är Lejon, ta hand om dig <3

2011-06-17 @ 15:21:15
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/
Postat av: ...

Alltså du får ursäkta utrycket. men du är så jävla patetisk o omogen. Hur fasiken ska du kunna ta hand om ett barn?? du vill jämt stå i mitt punkten. gör du inte de blir du sur... tänk på att A alltid kommer vara den bästa i T ögon. oavsätt hur du skulle bete dig. och hur man kan välja att skaffa barn efter kanppt ett halvår ihop? hur tänker man då?? tror ni att allt blir bättre?? eller är de för att E åxo tänker som er o skaffar barn?

Säger bara de, skilsmässobarn nr två

2011-06-20 @ 20:10:59
Postat av: Caroline

Jag blir så stissad av ointilligenta människor att jag bara måste få lägga in några rader efter föregående talare på detta inlägg!

Första frågan är väl ganska självklar, vem är det som är omogen o patetisk här?!

Det är så lätt att sitta bakom sin skärm o tycka o tänka massa men att skriva något sådant o vara så elak och inte ens våga stå för vem du är visar bara på vem DU (...) är! Har du inget bättre för dej om dagarna? Det är väl självklart att Aron kommer alltid vara den bästa i Teds ögon men det finns väl ingen människa som bara har kärlek att ge åt EN, nu har ju Ted TVÅ i sitt liv som är dom bästa och den tredje på väg och jag är ganska säker på att ALLA tre kommer vara det bästa i Teds ögon.Ingen bättre än den andre.

Sen undrar jag hur man kan sätta tid på när det är för tidigt att skaffa barn ihop? Jag skaffade barn med en man efter fyra år tillsammans och likförbaskat har vi separerat idag. Det finns människor som lever tillsammans i över tio år innan dom skaffar barn o vet du va? LikFÖRBASKAT där också finns det skilsmässobarn.Det går väl för tusan inte att sätta en tidsgräns på något sådant?? Det viktiga är väl att man trivs bra tillsammans, älskar varandra och att bägge parter är redo att göra allt för barnet som är på väg? Att någon skulle skaffa barn pga att någon annan ska ha barn bevisar ju bara vilken nivå du själv ligger på? Vilken människa skulle komma på tanken? Du uppenbarligen men ingen annan tror jag.

Nej du, ryck upp dej o gå ut o klipp gräset eller något för på den här sidan gör du inte ett dugg nytta.

2011-07-03 @ 10:34:25
Postat av: Elin Persson

Hej

Jag är jävligt upprörd på den anonyma som skriver om mig aron pernilla och ted,,,

Du har gjort mig väldigt ledsen då jag har blivit beskylld för att skriva detta och de gör ont då jag aldrig sagt ett ont ord om pernilla och ted. Jag hade en bra ralation till pernilla som nu är kaos eftersom du inte kan vara ärlig och säga vem du är du förstör så många liv och mig har du knäkt tack så jävla mycket.......

Jag tror inte att ted och pernilla skaffar skilsmässobarn jag vet att de skaffar kärleksbarn precis som jag och frank gör...

Och du ska veta en sak att jag och ted passade inte ihop och vi bara bråkade och nu när vi sepererade så mår aron mycket bättre han är en glad kille som får mycket kärlek från oss alla...

Jag tycker att du som skrivit kan stiga fram för jag tycker det inte är kul att bli beskylld för något jag inte gjort!!!!!

2011-07-05 @ 13:07:59
Postat av: ....

trots dina "fel" (som alla mer eller mindre har) så är du en helt underbar och stark person. jag skulle vilja vara lite mer som dig, har alltid sett upp till dig. och jag vet att du på ett eller annat sätt klarar det här, precis som du tagit dig igenom allt annat.

och behöver du en hjälpande hand så skulle jag inte tvekat en sekund, just för att du är sån fin människa. puss och kram

2011-07-22 @ 10:49:21
Postat av: Jesus Kristus

Tummen upp för er alla. Kanon att skaffa barn tidigt i förhållandet, verkligen en bra syn på livet framöver, hur ska det se ut om 5 år, när ni har lärt känna varandra, stackars barn.. T begär ett faderskapstest. tja

2011-07-22 @ 21:25:01
Postat av: Pernilla

Tycker att folk som inte vet ett skit om mig bara kan ta och hålla käften. Kasta skit på nån annan om du nu har behovet av det, men låt mig vara.

2011-07-25 @ 22:03:48
Postat av: Elin Persson

Jesus kristus hur kan du namnsätta dig på det viset och ge såna kommentarer.... Om ett par väljer att skaffa barn tidigt är de upp till dem eller hur du vet ju inte hur de är. Jag vet att Pernilla och Ted älskar varandra djupt och de är rätt för varandra... Jag vet detta för jag är mammma till Aron och han älskar pernilla och jag vet att pernilla älskar honom med... Jag tror att du är en människa som inte har något liv en människa som önskar att du hade de livet pernilla och ted har för jag tror att du är avundsjuk på deras kärlek...Nej jag säger bara en sak ge fan i att skriva om du inte kan skriva snälla saker jag tror inte att de har behov av att veta vad du tycker....



Pernilla Skit i vad han eller hon skriver du vet att ni har en stark kärlek och en fin familj ta hand om dig er

2011-07-27 @ 12:01:15
Postat av: Iven

Fyfan jag spyr på jk och anonym som skriver sån jävla skit! Jag känner dig inte alls men att skaffa barn tidigt i ett förhållande avgör knappast hur man blir som förälder eller om man kommer "skiljas" jag är själv ett skilsmässobarn och har aldrig någonsin lidit för det! Ska själv bli mamma om en månad och jag hoppas att jag kommer kunna uppfostra mitt barn så jävla mycket bättre än vad era föräldrar gjorde med er. SKÄMS!! Kram till dig Pernilla och all lycka till er!!

2011-09-02 @ 01:36:44
URL: http://iven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0