Jag kommer att klara av det här

Idag gör jag precis så som psykologen sa till mig. Jag tar den vuxna, förnuftiga delen av mig själv och tröstar den lilla och skrämda flickan som bor i min själ. Jag säger åt mig själv att "du kommer klara det här Pernilla. Ensam är stark. Det går. Även om det gör ont så kommer det att gå. Du kommer inte att dö utav det här.". Och jag blir lite lugnare.
Jag vet. Naket och ärligt. Lite för öppet. Men nu är det såhär. Och vad ska jag hymla om? Vad ska jag dölja? Det går inte längre. Det är inte bara hans fel. Det skulle jag aldrig påstå. It takes two to tango. Alltid. Men jag måste lita på mig själv nu, att jag kommer gå stark ur det här. Och jag ska göra allt jag kan för min lillas skull som förtjänar det bästa.
Nej... Fokusera framåt heter det. Vänd inte blicken bakåt utan gå med raka bestämda steg i den riktningen jag vill.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Styrke kramar!

2011-10-18 @ 08:29:34
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det är bra Pernilla! Du kan om du vill, och är säker på att du kommer klara det du vill! Du är en stark männinska, så fortsätt kämpa! Tänker på dig ska du veta!

Kram

2011-10-18 @ 10:16:56
Postat av: Anonym

??????????????

2011-10-18 @ 11:11:26
Postat av: Terese

Pernilla jag måste bara säga att du har alltid varit någon jag sett upp till.. Du är så orolig och gjort så mycket jag alltid velat göra men osäker om jag kan..

Du är stark det vet jag för så mycket som du klarat av så klarar du mycket mer. Du är stark och du är aldrig ensam om att ha det svårt..! Men alla behöver en extra knuff!

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig upp varje gång!

Kram

/ http://tereseelvira.blogg.se (Terese Werkelin)

2011-10-18 @ 11:58:15
URL: http://tereseelvira.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är snart inte ensam...den lilla kommer snart!

Du kommer att få en enorm styrka när babyn finns i din famn. Med dina livserfarenheter så kommer du kunna besegra dina innersta rädslor bara för att du inte längre tillåter andra att kasta skit! Du har blivit en stark tjej och som Terese skriver :

Du är en människa som många ser upp till! För du har under dina 20 år varit med om att gjort så mycket goda saker som förändrat många människors liv. Se tillbaka på det du har åstadkommit och fortsätt bygga upp din styrka med det. Det dåliga i ditt bagage ska du se som en styrka med bra livserfarenheter! Du är en toppen, underbar och en otroligt sprudlande dotter!!

Ingenting är omöjligt- bara olika svårt att genomföra:)Du lyckas....Puss

2011-10-18 @ 14:39:07
Postat av: Rocka'Mama

Klart du kommer lyckas oavsett! Jag känner inte dej.. Än.. Men hoppas vi kommer göra en dag :) Be strong!

2011-10-18 @ 22:39:16
URL: http://lindacarlstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0