Vill bara skriva av mig,

Godmorgon kära.
Måste springa till bussen om tjugo minuter men vill ändå bara få kasta ur mig lite ord.
Igår kom David, vår lärare in i klassrummet med en bild på Mohamed Ali. En bild på honom då han precis nockat ur sin motståndare som låg på golvet. Han bad oss att studera bilden och fråga oss vad vi såg. Jag var den första att svara så jag svarade bara precis det jag såg; Mohamed som precis har vunnit. De andra spann på; en vinnare, en vilja av stål.... När vi hade gått ett helt varv frågade David varför vi inte såg oss själva i bilden.
Han berättade att han har den här bilden över sin säng. Han ser den varje kväll när han går och lägger sig och är det första han ser på morgonen när han stiger upp. Han sa att denna matchen var legendarisk på grund av att INGEN trodde på Mohamed förutom han själv. Han var helt enkelt extremt otippad till att vinna. David frågade oss; Om Mohamed kan tro på sig själv när ingen annan gör det, varför kan inte vi göra det då?
Det gav mig verkligen en tankeställare. Och igår fick jag två motgångar. En tidigare vän som gjorde mig väldigt ledsen och Ted som fick en dålig nyhet.
Imorse när jag vaknade var jag låg. Och det var därför jag vill skriva av mig. För jag har ju faktiskt bestämt mig. Jag ska förändra mig. Och därför vill jag bara säga såhär:
Alla motgångar kommer jag kliva över. Jag kommer bli den vinnaren jag vill bli och jag kommer dessutom inte att ge mig förens jag är där. Antagligen är det någon däruppe i himlen som vill att jag ska få kämpa lite extra nu, att verkligen sätta min styrka på prov. Och vet du, välkommen! Gör det du! Jag tänker inte låta NÅGOT bryta ner mig. Jag vägrar. Folk kan få tycka precis vad de vill om mina beslut att bo här och så vidare. Har fått några kommentarer att jag är egoistisk. Men fram med det bara! Tyck vad fan ni vill. Det biter inte längre. Jag tänker inte sjunka till den nivån längre.
Jag säger bara det.
Och folk som vill kommentera på det här, var så pass mogna att ni använder era namn. (Haha, och där kommer jag på en gång inte få en enda kommentar för folk med taskiga åsikter är för fega för att stå för det.)

Kommentarer
Postat av: Rocka'Mama

Heej duu som kommenterat min blogg :) Hur länge har du bott i tibro? Kom de sej att du flyttar hit om man får va nyfiken? Linda :)

2011-10-13 @ 21:21:32
URL: http://lindacarlstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0