Vill inte vara rädd

Jag vill inte vara rädd längre. Jag minns en gång, för två år sedan, när jag hade varit och spått mig så såg mediet att jag måste våga ta tag i mitt svärd och strida med det. Hon sa att jag hade en enorm styrka och att jag måste våga använda den. Att inte mesa.
Och jag gör ju det. Mesar.
Jag vill sluta vara rädd för allt. En förändring är inget farligt. Jag har alltid alltid alltid mig själv och det är det enda viktiga. Så länge jag har mig själv i en frisk kropp så klarar jag av allt. Tryggheten ska inte ligga i där jag bor eller befinner mig, tryggheten ska finnas i min egna själ, i mitt hjärta.
Det är inget farligt att börja om. Människor bits inte. Alla dömer inte. Försöker komma till insikt hur jag ska göra för att få vänner här i Tibro. Det är faktiskt inte så lätt. Man går faktiskt inte bara ut på gatan och säger "hej, ska vi fika?". Men jag tror jag måste ändra på det tankesättet. Det är väl klart som fan jag inte får några vänner när jag sitter hemma. Jag måste ju ut och göra något! Hur ska annars människor se mig?
Efter kursen ska jag gå all in och fixa in några fötter på gymmen här i närheten. Där kommer jag omringas av folk som brinner för samma sak. Jag tänkte att jag kanske ska prata lite med Röda Korset här i stan. Eller bara sätta mig på ett fik och dricka kaffe. Se människor. Bli vän med personalen. På någotvis måste det ju gå att hitta folk att umgås med.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fy vad glad jag blir när du är så posetiv! Känns som en massa energi inom dig ÄNTLIGEN vågar ta plats! Du är fantastisk, du är glad & posetiv ja du har alla egenskaper för att lyckas med det du tar dig för BARA DU VÅGAR LITA PÅ DIG SJÄLV!!!Det finns inga hinder för dig- det är bara nya utmaningar som du inte riktigt har kontrollen över för hur du ska gå till väga. Låt magkänslan hjälpa dig, släpp kontrollen så ska du se att du hittar ALLT det du söker. Svaren har du inombords, se bara till att våga nå dom.Motgångar föder framgångar! Du kan, du vill, du vågar- låt ingen annan trampa ner dig för att du äntligen vill göra det du länge drömt om. Älskade dotter <3 Kram

2011-10-12 @ 11:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0